Alimentatia rationala



Sursa principala de energie pentru organismul nostru este reprezentata de hrana. Aceasta ajunge in organism sub forma:

    • lipidelor - grasimile care ajuta la eliberarea energiei;

    • legume fructe-crudeproteinelor - ajuta la regenerarea tesuturilor; 

    • glucidelor - carbohidratii care ajuta la eliberarea instantanee a energiei. 

    • vitaminelor - ajuta organismul in diferite procese vitale, acestea se gasesc preponderent in fructele si legumele crude; 

    • mineralelor - ajuta la functionarea organismului; 

    • apa - fara de care nu ar exista viata. 

O alimentatie nerationala, in care nu exista un echilibru intre aceste forme sub care mancarea patrunde in organism poate avea consecinte serioase asupra starii de sanatate.

Alimentatia nerationala favorizeaza, in primul rand aparitia aterosclerozei, obezitatii, diabetului si bolilor digestive. Adoptarea unui stil de viata bazat pe o alimentatie mai mult decat este necesar si bogata in grasimi animale si produse procesate conduce intotdeauna la aparitia bolilor de sanatate, de multe ori greu vindecabile.

Retineti!

    • Evitati paine alba, zaharul rafinat, pastele fainoase, dulciurile, bauturile indulcite si acidulate si pastele fainoase; chocolate

    • Mancati zilnic fructe si legume crude; 

    • Evitati prajelile, sosurile, ketchup-ul, mustarul, margarina; 

    • Mentineti-va greutatea ideala; n-o depastiti cu 15%, dar n-o lasati sa scada la mai mult de 10% de nivelul ei normal; 

    • Evitati abuzurile de orice fel: culinare, alcool, oboseala; 

    • Faceti miscare in fiecare zi.

Comentarii (0)

500 caractere ramase

Cancel or